Udržme udržitelné a dejme si pozor na emoce

Sedíme doma. Školy a většina školek je zavřených. Kdo měl to štěstí, jako my, tak si mezi jarními prázdninami „oddechl“, byť na pouhé dva dny, než se každodenní školní rutina změnila v čistě rodinnou každodenní rutinu. Pracovní povinnosti nám zkomplikovala absence výuky a lusknutím prstu jsme přešli na prázdninový režim, ale bez hlídacích babiček, táborů a pěkného počasí.

 

Možnost práce z domova se zdála, jako výhra v loterii, kde vám ale, za pár dní, výhru seberou. A tak vaříme, hlídáme, učíme, uklízíme, jednou rukou pracujeme a naléváme si skleničku červeného o pár hodin dříve. Kadeřník má zavřeno, nehty odrůstají a s každou vyndanou pračkou jeden odletí bez náhrady. Ale zvládáme to, vlastně většinou mnohem brilantněji, než bychom do sebe kdy řekli. Protože věříme, že to není napořád.

 

Děti se vrátí do škol, my se vrátíme do práce a obchody otevřou. A konečně to bude i o nás a třeba si i koupíme, co potřebujeme. Ale pokud si nedáme dobrý pozor, tak i hromadu toho, co vůbec nepotřebujeme. Jsme zvyklé na každoroční nápor slevových akcí po Vánocích, na konci sezóny, uprostřed sezony i na Black Friday. Jenže co když brzy přijdou speciální, neokoukané, akce a na první pohled se bude zdát, že ve slevě je přesně to, co bychom si koupili, kdyby žádná karanténní opatření nebyla?

 

Ano, věřím tomu, že významné slevy budou a ne, nevěřím tomu, že díky nim ušetříme. Jistě, pokud víte, že vám v šatníku schází například kožená bunda, máte v plánu si ji koupit, víte přesně jakou potřebujete a ona bude náhodou v akci, tak je to skvělé. Ale většina marketingových iniciativ bude spíš útočit na naše emoce a nutit nás ke koupi neskutečně úžasného trendového kousku. A více než kdy dřív, bude zásadní nepodlehnout emocím, ale věřit svému stylu a pocitu. Kdo již má kapsulový šatník asi odolá snadněji a pro toho, kdo se o něj snaží budou následující týdny výzvou.

 

A pokud už, stejně jako my, plujete na vlně udržitelnosti, tak vězte, že právě teď přijde ten správný čas zakotvit ve stejném přístavu. Nemusíte být erudovaný ekonom, abyste si spočítali, že podpora lokálních výrobků a výrobců bude hrát důležitější roli než kdy jindy.

 

Slowgraphy na vlně udržitelnosti vzniklo a ta myšlenka je nám pořád blízká. A věříme, že i když přijde krize a čínské nebo bangladéšské výrobky zavalí náš trh možná ještě o něco víc, tak naše malá autorská kolekce bude pro naše klienty zajímavá. Nakupujeme pro vás výhradně evropské kvalitní materiály, pan Robert nám pomáhá dokreslit naše střihy do souladu s myšlenkou a naše úžasná paní Anežka se svým týmem švadlen zajistí, že bude dostatek modelů pro vás všechny. Držte nám palce.

 

Buďme „slow“

 

Vaše Slowgraphy